Tuesday, December 21, 2010

travelling home to where my heart is.

first time travelling cheap. hahaha. lcct at 9.30pm took air asia to gold coast. aku pesan dekat steward- melayu plak tu, kejutkan aku untuk subuh, dia boleh lupa. ini tak kan jadi bila aku naik mas every 3 months berulang-alik sebelum ni selama 3 tahun. 
"maaf encik saya dah tulis tapi lupa nak confirm time dengan pilot. aku pun hapa lagi menyinga la, "habis saya nak cakap apa pada Allah?" mukanya yang manis itu terus mencuka. sampai 7.10 in the morning. 
aku terkejut besar tengok gold coast airport macam standard sandakan jer.
walk out of international terminal about 150 metres to domestic terminal iaitu tiger airways, punya air terminal sendiri. aku sorang je kat situ, dalam hati "biar betul, ini airport ke hape?" tunggu for flight at 12.30noon,too bad tak sempat nak book city tour yang makan masa 2 jam, so 15 mins sebelum berlepas baru passengers lain berlari-lari check in. plane kecik jer.sampai sydney 4.45pm. 
There was a bad thunderstorm in gold coast as well as sydney airport. beberapa kali cuba mendarat tak dapat, aku plak duduk dekat emergency exit, sebaris 6 seats jer. stewerdess buat demo, "in case of emergency, look out the window to make sure there is no fire or hindrance. then pull the cover, grab hold of the door at the top and the middle section. then throw away the door out of the plane. immediately jump onto the slide to safety!" kecut perut aku - besar tanggungjawab tuh!
anyway sampai dengan selamat ke sydney walaupun lewat, there wanita comel aka my wife dengan 3 bodyguards were waiting with  big smiles and hugs. end of story.
yang lain takyah cerita!

gold coast airport


ruang dalam gold coast international airport

tiger airways sapu bersih domestic di samping jetstar dan virgin blue

home sweet home

No comments:

Post a Comment