Saturday, December 4, 2010

makan malam

salam,
kerja macam aku perlu banyak pengorbanan.
terutama korban masa.
balik pukul 7.30 mlm tu kira biasa.
seringkali pukul 11.30 mlm ada lagi kat ofis.
kesian aku tengok staff aku kerja seteruk itu. aku tak suruh pun
diorang teruja dengan tugas masing-masing, tak kisah balik lambat.
bila amijoe masih kat spital dan des cuti, memang ayun dan emi terbeban.
aku cadang bawa diorang kena roti tempayan & ayam tandoori baik punya
dalam dok konvoi nak pi diner di malam hujan renyai-renyai, emi yang drive kereta sendiri boleh tersesat sampai ke tokkong cina. lama kami tunggu dia, tak tiba.
dia panik dan terus bergegas balik.
aku dan ayun terpaksa habiskan makanan dia (kebuncitan kejap)
kesian dia.
2 malam lepas aku jamu emi kat restoran ali ansari yang roti nan cheese garlicnya aduh! sunguh sedap menjilat jari.


ini dia restoran yang dimaksudkan



jangan tertipu, buyong ini menggunakan gas, bukan arang untuk memasak nan.


nasi lemak bungkus yang gagal menarik selera



nan yang garing diluar dan lembut di dalam, maaf pizzahut! ko gi main jauh-jauh!

satu set sorang

taraa....machoman yang terkezut dek tok kong cina dan terus melarikan diri balik ke rumah.

1 comment: