Monday, November 22, 2010

jom jogging

salam,
minggu ni takmo cakap pasal makan atau makanan dah. bukan serik tapi bebudak ofis yang balik dari kampung beraya mengata aku.
mr x: "sakan ko beraya?"
aku: "mana ader, aku tak kemana pun. dok rumah je"
mr y: "tak mungkin mesti ko beraya sakan"
aku: "aku mana cuti pun -apasal plak korang kata camtu?"
mr x: "ko kan nampak macam......kembang jer"
aku: "cilaka le korang!"

aku berazam nak giatkan aktiviti jogging aku kat lake gardens - kalo bleh nak pi hari-hari. aku tak brapa suka pi titiwangsa sebab tak gitu mencabar. pagi sabtu aku terus menuju ke sana. mak ai! maner sume orang pergi? cam tak meriah jer - tak macam selalu ramai orang.
anyway routine aku ialah aku start kat panggung anneversary.


di sini aku memulakan pergerakan memanaskan badan sambil melihat keindahan
panggung anniversary yang baru.


beberapa langkah ke depan aku memulakan brisk walk,
cantiknya air terjun baru siap di sebelah kiriku


surau pun ada di sebelah kananku


kemudian aku belok ke kiri dan mula memanjat bukit kancil/rusa sehingga ke sri perdana
yang sekarang ni menjadi memorium tun razak

ramai orang tak tahu, dari belakang memorium, ada tangga curam menuju ke tasik,
aku naik turun 2 x


bila sampai ke tasik aku belok kiri dan memulakan
jogging yang agak perlahan


inilah track di tepi tasik. aku pusing seluruh tasik.


agak luas tasik ni


sambil menikmati keindahan alam dan udara bersih


terus melintasi boat house


jumpa waterfall lagi


semua waterfall buatan manusia


merentasi kolam buatan


dah tiba di penghujung track



buat warm down dan
terus ke parkir berhampiran pintu masuk bukit aman
 huh makan masa 1 1/2 jam gak, dengan peluh sebaldi.
walaupun nasi lemak tangling melambai, aku kuatkan semangat terus balik rumah.
jika korang  jumpa mamat berbaju, berseluar dan berkasut serba hitam jenama adidas, tegurla! itu la aku!
insyallah 3 bulan lagi aku kurus! jom ikut!

1 comment:

  1. aktiviti jogging aku terpaksa dibentikan seketika sebab hujan..*sigh

    tapi takpe, badan tetap sekeping camtu gak.hehe

    ReplyDelete