Wednesday, November 17, 2010

AIDULADHA 3

salam,
nak sambung cite semalam.
lepas solat adha terus tukar uniform untuk berjuang dengan lembu 6 ekor. aku part potong daging untuk diagih-agihkan, bawa sampai ke zohor gak! seronok buat ramai-ramai. kira lengoh le jari-jemari ku yang selalunya hanya menari atas kekunci komputer jer, tak biasa masuk dapur - hah hambik ko!
aku dapat paparkan gambar semasa penyembelihan jer, bila lembu dah dilapah, aku tak bleh nak tangkap gambar lagi, tangan dah penuh dengan darah korban. gambar pun amik dari smart phone je. nantilah bila aku dah ramai follower, dapat pendapatan dari iklan by nuffnang aku beli kamera canon eos 60d, baru gambar betoi-betoi terangkat.
tahun ni tak dapat le nak merasa lemang dan rendang. takde siapa pun nak tolong masakkan untuk aku. kesian aku! tapi takpe, inilah erti pengorbanan buat aku.

bukan mudah nak tumbangkan sekor lembu.
kena cari abang sumo wrestler & pok cik komando.
risau jer kekawan lembu dok mengintai kat blakang tu.

bila lembu dah tumbang tukang sembelih pun beraksi dengan
pisau tajam, sekali toreh jer lembu pun kecundang.

bila doktor haiwan tak bertauliah sahkan yang lembu betul-betul
meninggal, semua ikatan di buka.

proses melapah lembu pun bermula la
alamak! apa aku nak buat dengan daging dan tulang-belulang yang aku dapat nih, nanti aku cuba masak daging goreng black pepper, sup rusuk dan kari daging ala mamak penang, bagi bebudak kat opis makan besok.
sat! kena keluar pi tesco beli periuk dulu. caio!

No comments:

Post a Comment