Friday, October 1, 2010

aku lah!

Susah jadi insan bernama aku
aku bukan lelaki yang sempurna sangat
tak berapa cerdik soal rasa dan perasaan
cetek pengalaman
dengkil pengetahuan.
Walaupun hidup dah separuh abad
Aku bengap pasal  persahabatan
Tak reti nak ampu-ampuan, kipas-kipasan


Kejujuran ku kekadang menoreh perasaan teman
Walaupun aku tegur penuh keikhlasan
Bab bahasakan orang, tegur kesalahan, apa saja nak dipertahankan akulah calon pilihan.

Aduh tak tahan! Samseng bebeno ker aku neh?
maka aku dianugerahkan gelaran jantan setan!
mulut celupar kata aku ni kuat komplen, kurang sopan, banyak songeh,  mamat kerek!
kerek amende? Ko kenal akupun tidak.
Sedap tuduh sembarangan macam pompuan


Cakap le depan-depan jika brani macam sorang jantan!
Kalau nak kena penangan - aku terajang sampai terkehel leher ko


sampai kepala pusing ke belakang, Silakan. 


ha! baru tau siapa jantan sapa pompuan!
Aku….la eleh, Tak de hal ah!

2 comments:

  1. kekeke intro dasat tapi catchy

    bukan samseng tapi kaki pukul

    ReplyDelete
  2. pukul pun penuh sopan, ala-ala mafia. bukan gengster ke aper?

    ReplyDelete